test

Đaci četvrtog razreda osnovne škole pokazali bolje znanje iz matematike i prirode u odnosu na ranije testiranje

Standard

04/12/2024

14:16

Učenici četvrtog razreda iz Crne Gore na testu iz matematike ostvarili su 477 bodova, što je značajno bolji rezultat u odnosu na prethodni ciklus TIMSS 2019 (453), a opet statistički niže u odnosu na TIMSS prosjek koji iznosi 500 bodova, saopšteno je iz Ispitnog centra.

U Ispitnom centru, u saradnji sa Ministarstvom prosvjete, nauke i inovacija, danas je održana konferencija za novinare, na kojoj su predstavljeni rezultati međunarodnog testiranja TIMSS 2023 za Crnu Goru.

Istraživanjem su bili obuhvaćeni učenici četvrtog razreda. Naime, kako su pojasnili, radi se o istraživanju postignuća učenika iz matematike i prirode. Ovo je drugi ciklus TIMSS istraživanja u kojem učestvuje Crna Gora. Testiranje je sprovedeno u IV razredu, u 141 osnovnoj školi, na uzorku od 4.690 učenika.

“U matematici, na čelu sa Singapurom, (Kineski Taipei, Koreja, Hong Kong SAR i Japan) pet istočnoazijskih zemalja su prednjačile u odnosu na druge TIMSS zemlje i to sa značajnom razlikom”, navodi se u saopštenju.

U Crnoj Gori je, navode, dva odsto učenika postiglo napredni nivo iz matematike, dok je 84 odsto postiglo osnovni nivo.

“Međutim, 16 odsto učenika nije postiglo ni osnovni nivo iz matematike. Visoki nivo postiglo je 17 odsto, dok je srednji nivo postiglo 53 odsto učenika”, kažu u saopštenju.

“Rezultati iz prirodnih nauka pokazuju da su učenici iz Singapura, Koreje, Kineskog Taipei, Turske i Engleske, postigli najbolje rezultate, a pridružili su im se Japan i Poljska. Učenici četvrtog razreda iz Crne Gore na testu iz prirodnih nauka ostvarili su 461 poen, što je niže u odnosu na TIMSS prosjek koji iznosi 500 poena, a ipak više u odnosu na postignuće iz ciklusa TIMSS 2019 (453)”, dodaje se u saopštenju.

U Crnoj Gori je jedan odsto učenika postiglo napredni nivo iz prirodnih nauka, dok je 80 odsto postiglo osnovni nivo.

“Međutim, 20 odsto učenika nije postiglo ni osnovni nivo. Visoki nivo postiglo je 11 odsto, dok je srednji nivo postiglo 45 odsto učenika”, navode iz Ispitnog centra.

Na konferenciji je govorio direktor Ispitnog centra Miloš Trivić, nacionalna koordinatorka za PIRLS i TIMSS, Marina Radović, i direktorica Direktorata za cijeloživotno učenje u Ministarstvu prosvjete, nauke i inovacija, Jasna Jovanović.

Rezultati istraživanja mogu se pogledati na sajtu Ispitnog centra.

Ostavite komentar

Komentari (0)